Я
дякую долі, яка дала мені можливість щоденно спілкуватися з учнями
- найбільш морально чистою частиною
нашого суспільства. Тому несу високу відповідальгість за те, які якості можу
розвинути у своїх вихованців, адже від них залежить майбутнє життя планети.
Запалити в їхніх серцях і головах жадобу пізнання, поклоніння перед чимось
новим і незвіданим, навчити самостійно мислити – завдання моє, як учителя.
Сьогодні перед
педагогами стоїть важливе завдання — виховати та підготувати молодь, спроможну
активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства,
пов'язаний з інформацією.
У зв’язку із реформуванням системи
освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч
питань, але головні з них такі:
Як навчити школяра любити
навчатися?
Як стимулювати його до активного
пізнання?
Як створити умови для розвитку і
реалізації особистості?
Як засобами предмету формувати ключові
життєві компетенції?
Такі ж питання свого часу постали і переді мною у моїй
педагогічній діяльності.
Постала дилема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно
забезпечував:
·
відповідність вимогам
сучасних освітніх технологій;
·
забезпечення відповідно до
вимог програми наукового рівня;
·
подачі навчального матеріалу
і в той же час:
-
був цікавим, захоплюючим;
·
був ефективним і
результативним;
·
був
зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів.
Необхідність підтримувати стабільну
мотивацію навчання школярів змушує шукати більш сучасні засоби й методи навчання. Одним із
таких засобів для мене є застосування в навчально-виховному процесі
інформаційно-цифрових технологій. Саме тому, удосконалюючи урок біології, я обрала таке методичне
питання : «Компетентнісно-орієнтований підхід до формування навичок дослідницької діяльності в процесі
впровадження STEMтехнологій» тісно пов’язана із
методичною темою нашої школи: «Сучасне освітнє середовище як плптформа
для надання якісних освітніх послуг у руслі Нової української школи ».
Методичні пріорітети
Я вважаю, що використання інформаційно-комунікаційних
технологій у організації навчального процесу дає нові можливості для творчого
розвитку дітей і вчителів, дозволяє звільнитися від нудного традиційного
викладу, розробляти нові ідеї, вирішувати цікавіші і складніші проблеми.
Сучасний урок важко уявити без використання
іллюстративно-демонстраційного матеріалу, велику увагу приділяю дослідницько-пошуковій роботі, проектній
діяльності. І мені на допомогу приходять ІКТ.
Я люблю
свій предмет, який викладаю. Що може бути захопливішим, ніж відкриття учнями
таємниць природи, пізнання життя у всіх його проявах, проникнення у таємниці
свого організму зокрема і живої матерії взагалі?
Сучасний урок
біології – це урок інформаційно насичений, підкріплений ілюстраціями та
демонстраціями природних процесів і явищ. Окремі процеси і явища можна
проілюструвати тільки за допомогою комп’ютерних технологій.
Я вважаю, що серед основних методів
і способів навчання важливе значення має дидактичний матеріал. Учитель,
використовуючи різні прийоми, залучає учнів до самостійної роботи з
підручником, пошуку матеріалу в мережі Інтернет, науково – популярній
літературі. Велику увагу він приділяє розвитку логічного мислення учнів, формуванню
в них біологічних понять, встановленню різних зв’язків між ними, організації
між предметного навчання.
Обираючи методи й форми навчання, я дотримуюсь основних дидактичних
принципів:
навчити учнів
самостійно працювати;
Ø свідомо
застосовувати матеріал;
Ø бути
ефективними;
Ø бути
творчими;
Ø вміло
використовувати в майбутньому раніше отриману інформацію, знання і здібності у
своєму житті та на користь суспільства.
Для реалізації
методичного питання , задля формування інформаційно-цифрової компетентності
учнів використовую такі сучасні педагогічні технології:
ü інформаційно-комунікаційні;
ü проектний та проблемний
підхід;
ü створення ситуації
успіху;
ü бріколаж;
ü МООС;
ü адаптивне навчання;
ü мобільне навчання;
ü кейс-технології;
ü дистанційне навчання;
ü STEM-навчання.
Працюючи з
дітьми розвиваю у них 4 основні «К»:
Ø Креативність
Ø Критичне мислення
Ø Комунікаційне спілкування
Ø Командний підхід
Означена
методична проблема вимагає сучасних підходів, тому для досягнення
результативності у роботі опанувала та використовую такі хмарні сервіси:
ü Prezi - динамічна презентація
ü Word Art - створення хмари-тегів
ü Video Scrabe -анімаційна презентація
ü learningАpps -конструктор інтерактивних завдань
ü Google-сервіси
ü Padlet - віртуальна дошка для спільної роботи
ü Creambee, qr-code - генератор QR-кодів
ü Quizlet - он-лайн сервіс для створення дидактичних флеш карток та інші.
Шляхи
вирішення освітніх завдань:
Ø урок – основна
форма навчання;
Ø -інформаційний
шлях:
ü
творчі роботи учнів;
ü
проектні роботи;
ü
пошуково-дослідницькі роботи;
Ø шлях залучення
учнів до позакласної роботи;
Ø шлях продуктивної
творчої праці;
Ø соціальний шлях
(створення «соціальних ліфтів»)
Я – класний
керівник
Мета: сприяти
взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для
виконання навчання й виховання учнів.
Приділяю
велику увагу згуртованості учнівського колективу, працюю над виховною
проблемою класу ««Формування та згуртування учнівського колективу як засіб
компетентісного підходу до розвитку особистості; виховання в учнів поваги до
рідного краю, формування усвідомлення себе як частини суспільства»».
Програма діяльності:
ü спілкування - основа
особистісно-орієнтованого навчання та виховання, педагогічне керівництво
розвитком й формуванням кожного учня
класу та колективу в цілому;
ü навчання -надання учням допомоги в
учінні та розвитку, вирішення проблем їх навчального та професійного
самовизначення;
ü збереження життя та здоров'я учнів;
ü дозвілля шляхом організації і
проведення позаурочної та культурно-масової роботи.
·
Всеукраїнської
учнівської олімпіади2019-2020 н.р.
Міській етап екологія: ІІ місце Пестеров Дмитро, 10
клас.
Обласний етап біологія: ІІ місце Цингалова Евеліна, 10 клас
ІІІ
місце Лісіцька Анастасія, 9 клас.
2020-2021 н.р.
2021-2022 н.р. (обласного етапу, на жаль, не було через
повномасштабне вторгнення росії)
Міський етап екологія: І місце Мамонтов Єгор, 10
клас
Міський етап біологія: ІІ місце Левченко Настя, 8
клас
ІІ місце Смоляр Влада, 11 клас
2022-2023 н.р.
·
Конкурсів:
Переможниця Всеукраїнського конкурсу «STEM-блогерки» (І місце) https://svetlik7.blogspot.com/2021/02/stem-youtube-tiktok-6-stem-stem-stem.html Конкурсне відео https://drive.google.com/file/d/1gfUaILJhVckcs-rx4l0iqzWXJkXxThNV/view
Лауреат обласного конкурсу "Вчимося досліджувати та охороняти природу" Пестеров Дмитро, 10 клас https://svetlik7.blogspot.com/p/blog-page_67.html
·
МАН
Переможниця обласного
конкурсу наукових проєктів "Інсайти сьогодення від юних дослідників
Кіровоградщини" Голишева Катерина ІІІ місце,
також стала лауреаткою ІІ (обласного) етапу
Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів
Кіровоградського відділення Малої академії наук України з науковою роботою на тему "Дослідження показників серцево-судинної системи школярів" https://svetlik7.blogspot.com/p/blog-page_67.html
Плани на наступний атестаційний період
·
Удосконалювати роботу над власною педагогічною темою «Компетентнісно-орієнтований підхід до формування навичок дослідницької діяльності в процесі впровадження STEM-технологій» шляхом інноваційних технологій.
·
Працювати з учнями над
пошуково-дослідницькими роботами.
·
Готувати учнів до предметних олімпіад.
·
Виховувати екологічну свідомість у дітей через
виховні години, заходи, збір макулатури, пізнавальні екскурсії тощо.
·
Готувати дітей до життя в інформаційному просторі:
формувати вміння користуватися інформацією в будь-якому вигляді.
·
Продовжувати розвивати життєву компетентність учнів: сприяти
адаптації
учнів у соціумі.
·
З метою підвищення педагогічної майстерності займатися самоосвітою.
Перспективний
педагогічний досвід – це практика, що містить у собі елементи творчого
пошуку, новизни, оригінальності, це висока майстерність вчителя, тобто така
робота, яка дає найкращий педагогічний результат.
Змінюється мета і зміст освіти, з’являються нові засоби і технології
навчання, але які б не відбувалися реформи, урок залишається головною формою
навчання. На ньому трималась традиційна і стоїть сучасна школа.
Кожен крок у професійному
зростанні – це екзамен для вчителя
Переконана, витримати його
зможе той, хто йде в ногу з часом, постійно збагачує себе, шукає нове, вміє
захоплювати учнів своєю любов’ю до предмета.
Немає коментарів:
Дописати коментар